Friday, December 4, 2009

otak kat lutut...

take from google
.
.


helop... Assalamualaikum skema hari jumaat even hati sakit panas dibakar-bakar.. sedey pon ade... esok 5 haribulan enam maknanye dah setengah tahun aku kawen dah setengah tahun aku jadi bini orang dah setengah tahun aku digauli opssss... aku tahu la aku dah kawen setengah tahun tapi perut aku still leper tak ade isi tapi aku mintak tolong la kat orang-orang yang sibuk tanye aku itu ini bile aku jawab tak ade rezeki korang paham-paham la maksud tak ade rezeki jangan la korang cakap bende yang buat aku panas + sedeh kecewa = luluh hati aku ni...


~~~


nak tahu ape orang-orang yang letak otak kat lutut tu cakap kat aku " ko pandai buat tak ni?"... "skill ko kurang kot" yang paling aku benci kalo ade yang cakap "laki ko tak cukup power"... aku rasa orang yang cakap cam ni memang bangang... wehh ko tak belajar agama ke? ko paham tak ape maksud qada n qadar apesal lak ko pandai-pandai nak cakap laki aku cam tu sedangkan aku ni yang bini dia, aku yang rasa bukan ko... sires aku benci n tak bole nak terima kalo ade orang cakap camtu ngn aku. Ape la salah nye dari ko cakap macam tu baik ko doakan aku kan lebih baik dari ko melawak begurau bender bodoh kat aku....sengal betul


~~~


tak pe la kalo ade oarang nak cakap aku emo ke sensitip lebeh ke ape ke.. satu je aku nak orang tahu tolong la jangan cakap laki aku macam-macam, aku memang sedey bab yang itu pelisss la...
cuba aku kutuk orang yang ko sayang ko suke ke???

5 comments:

Aishah Rahim said...

bodoh nya manusia yang tanya banyak2 ni. sesuatu yang bukan kerja kita, nak plan macam mana?? bangang!!

lain kali sue, tak payah jawab soalan bodoh yang macam tu. buat sakit hati aje.

Wife and Her Daily Notes said...

sek baik org tak cakap kat ayu lagi macam tu..

klo tak..mau kuar parang

huhuuu

sabar sue..biasalah manusia mcm tu...takde topik nak di cakapkan...

fawwa said...

sbr dik...memang annoying tapi tula, ckp seribu kali pun, kekadang dirog buat tak faham.

sigh.

AreEj said...

dik..

sy bkn2 sape2 cuma pembaca blog awk je.sy bangga sbb awk percaya pd qada' dan qadar.buat pengetahuan..sy juga senasib dgn awk malahan sy telah sethn lbh berkhwin tp masih blm dikurniakan rezeki utk mendapat zuriat.

kite mmg x boleh nak tutup mulut org yg suke ckp bkn2 ttg isu ni dan sy x nafikan mmg ia isu sensitif lbh2 lg bile ade org mempertikaikan suami kita.

tp pendekatan yg sy buat..sy x penah bengang bile org ckp mcm tu pd sy..sbb sy tau biar mereka ckp apepun..rezeki kita bkn mereka yg tentukan.Allah yg Maha Kuasa yg tentukan.sy jwb setiap tohmahan mereka dgn senyuman dan sy x pernah tunjuk pd mereka2 yg sy tertekan dgn isu ni.sy yakin lama2 mereka pun dah x nak ckp mcm tu lg bile mereka tgk kite tenang dan redha.

dik..6 bln masih muda bg sesebuah perkahwinan..awk x perlu terlalu tertekan kerana perut blm berisi.sabar dik..ade rezeki tu nnt.yg penting terus berusaha!!

sy juga masih setia menanti rezeki Allah itu dan tidak putus2 berdoa semoga Allah mengurniakan sy rezeki itu sekiranya Dia yakin sy boleh memikul tanggungjwb sebagai ibu.Allah itu Maha Adil..kadang2 rezeki kite lmbt sbb DIa tau kite blm bersedia..wpun kita rasa kita dah bersedia tp Dia lbh mengetahui.

sokongan suami juga penting dlm hal ni..sy yakin suami awk seorg yg supportive.

hati perempuan mmg sensitif..sy juga perempuan.tp dik..biarkan mereka.awk perlu teruskan hidup dgn ceria dan jgn tension2!!

sy doakan awk dikurniakan rezeki itu tidak lama lagi..

take care

Apple+Susu said...

aisyah : tu la sue wat diam je tu yg luah kat sini
ayu : InsyaAllah selagi bole sabar
fwwa: tak pe laen kali sye cube berbuat bodoh sje
AreEj : mmg selalunye sye gelak n layankan aje tp ntah knp kali ni sye jd marah dan emo... mungkin sye stress ditmbah pula dengn sindiran seperti itu.. saye terasa hati n marah...sekali sekala mungkin tak mengapa bende seperti itu dijadikan bahan gurauan tp kalo dah selalu.. tu berlebihan kot

thnks semua