Thursday, August 19, 2010

tiada tajuk entri rojak... entri meraban..

salam uollssss..... Selamat Berpuasa... dah hari ke-9 berpuasa baru aku berkesempatan nak memberi ucapan berpuasa kikikiki...lewat sangat. Keadaaan yang sangat la sibuk menyebabkan aku tak de masa terluang untuk berblog... padahal masa untuk berFB ade aje... ermmm alasan jujur aku...malas sebenarnye di tambah dengan ketiadaan idea yang menjengah...

Puasa ke-9 sudah, tahun ni tak rasa sangat nak beraya ntah la tak tau sebab ape.. baju raya pon sepasang je cumanye En suami telah bermurah hati menghadiahkan handbag idaman kalbu untuk hari raya tahun ni... "Thanks daddy sgt suka dengan handbag "C" itu.." tahun ni giliran aku pulak beraya di JB.. owhhh tak tau la perasaan macam mane nanti sumpah syahdu... pertama kali aku berjauhan dengan IBU terchenta pada pagi satu hari raya... Paling sedey tak dapat pergi melawat Arwah abah... huwaaa... tapi aku tetap positif....pasti ade hari esok atau lusa untuk buat aktiviti wajib setiap tahun tu...

Bercerita pasal Arwah abah ni kejap je rasanye...tahun ni dah sepuloh tahun aku beraya tanpa abah...dah sepuloh tahun tak dapat cium tangan abah di pagi hari raya, owwwhhh aku sangat rindu saat-saat itu... cepat betul masa berlalu..rasa macam baru je kami adik beradik berbuka beramai-ramai di luar wad ICU hospital melaka tu... rasa nye baru semalam aku menyapukan losyen di tangan abah yang kaku koma ketika itu.....baru-baru ni aku makan kat luar...sebelah meja aku tu ade pakcik tua yang aku rasa kalo arwah abah masih ade tentu dia seusia abah... dia makan bersama anak-anaknye... bila tengok dia hati aku jadi sayu...kihkihkih sebab aku rasa bertuahnya anak dia dapat belanja ayah dia makan... sedang kan aku tak sempat nak buat macam tu... bestnye la kalo sekarang aku dapat belanja abah n mak dengan duit gaji aku sendiri.... owhhh baru parasan sejak aku kawen ni.. aku dah jadi benyek la pulak sikit-sikit nak banjir... huhuhu... sikit-sikit nak emo.. hormon...hormon...

Mata aku dah start ngantuk dah ni... kene aircond je dah tersangap-sangap rasa cam nak terkoyak mulut aku menguap... lusa hari sabtu time nak lepas dendam.... pesta tido.. tapi tu la mata aku ni bile cuti tak nak pulak dia rasa mengantuk... kalo keje tu haihhhh rasa nak babab je tau... Apela entry rojak aku buat... eyh... terbayang rojak buah kat pasar ramadhan...tibe :P

Sabtu ni berniat nak kidnap mak bawak ke kl...rasa-rasa nak ke dia...??? orang tua mana nak tinggalkan rumah kan.. nak-nak rumah yang banyak kenangan... harus pikir cara macam mane mahu buat dia ikut.... ok la kang kalo lagi lame ntah ape-ape lagi aku membebel....

ok chiow... SELAMAT BERPUASA... azam tahun ni mahu puasa penuh... kihkihkih

3 comments:

Aishah Rahim said...

Selamat berpuasa Sue. Lama tak update blog.

Oh, Al-Fatihah untuk Arwah Abah awak. :)

NURUL said...

selamat berpuasa sue ye. awak skrg jrg update blog kan? nurul tertunggu2 entri sue. ada facebook tak?

Apple+Susu said...

aisyah : selamat berpuasa... x sabar nak ttgu aisyah pop...mahu lihat beby comel :)...sue doakan semuanya selamat

nurul : hihihi xde idea la nurul ok2 pas ni sue rajinkan diri k update blog :).... sue dah ade kat frndlist nurul la... suehaida rokman :P