Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 9, 2011

clomid = rambut luruh

Assalamualaikum..

Ya Allah rindunya dengan blog.. tapi apakan daya mood asek nak malas menghapdet je...

Aku perasan sejak start makan clomid rambut aku luruh bagaikan juara.. banyak shampoo dah aku tukar.. ada tak sapa-sapa yang senasib dengan aku??? selera makan pulak macam biasa je.. kadang-kadang je rasa nak makan tahap kebulur... berat pon Alhamdulillah maintain...

sekarang baru mula cuba makan VCO, tengok macam mana ade tak kurangnya keguguran rambut itu.. rasa risau yang amat.. risau kepala botak :( huwaaa!!!

sekarang tengah on clomid untuk 3 cycle lagi same dose 100mg... lepas 3 cycle tak ade rezeki jugak bole la buat iui...

tetapi R/V uterus yang mendampingi aku ni buat aku selalu je fikir negative... sesungguhnya aku sangat maha risau seandainya sengugut teruk aku tu berpunca dari penyakit endometriosis.. Ya Allah jauhkan lah aku dari penyakit tu.. permudahkan la segalanya...

2 comments:

areina said...

Hi..saya terbaca blog anda..saya pun TTC..rasanya lebih baik refer DR kenapa rambut gugur ni..side effect berbeza pada orang berlainan..setengah orang akan menyebabkan dinding rahim nipis etc..setahu saya retroverted uterus tidak menyebabkan senggugut teruk tetapi kemungkinan endometriosis(saya alaminya)..kehamilan boleh berlaku jika R/V tetapi endometriosis lah penyebab infertility..mungkin perlu siasat jika ada endometriosis..highlight pada DR tentang senggugut teruk anda..harap info saya dapat membantu..

sue said...

areina : thnks.. dah tanye doc tp doc ckp rambut gugur ni bukan disebabkan oleh clomid tu... huwaaa.. doc ckp hormon..