Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 20, 2011

HSG

Assalamualaikum...

Sudah dua malam tidur seorang... rasa lapang je katil hikhikhik...

Hari ni nak cerita pasal journey untuk dapat baby lagi ye.. sila jangan mual-mual....Sepatutnya hari isnin 18/04 hari tu aku kene pegi hukm untuk buat x-ray, tapi disebabkan kelalaian bertangguh aku untuk call hukm buat appointment, x-ray terpaksa di pospone... mula-mula rasa marah dan kecewa jugak pasal kene tunggu next cycle lambat lagi wooo.. ye la orang nak x-ray je kan bukan sakit ape pon... kuciwa..

Hari isnin tu aku terlebih rajin, jadi sibuk la aku google pasal x-ray ape yang dorang akan buat untuk hari ke-10 period.. berkobar-kobar la aku search, tiba-tiba terpandang HSG....dalam hati pon cakap ishh.. nasib baik la doc tak suruh aku buat HSG macam ngeri je guna besi segala...dan rata-rata orang yang penah buat HSG cakap sakit... tapi kan... tapi kan dalam hati dah rasa semacam... ape lagi balik keja kelam kabut aku carik form x-ray HUKM tu... dan...dan...dan... sumpah aku macam nak pitam... memang sebenarnya x-ray aku tu sama dengan HSG... maknanya kalo hari isnin tu aku pegi hukm memang sah-sah aku kene buat HSG tanpa prepare mental.. fizikal & emosi kuikuikui... Sekali lagi Allah mengatur segalanya... Thank You Allah..

Bagi yang tak tahu HSG tu ape bole rujuk dia sini . Syukur Alhamdulillah, nasib baik pospone kalau tak aku mesti terkejut.. ye la aku duk pikir x-ray yang biasa je.. takde la buat itu ini kan. dengan en daddy out station lagi, At least aku dah tahu ape aku nak kene prepare, dah bole tabahkan hati.. pasrahkan jiwa...

Sekarang hari-hari pon aku berserah.. berdoa pada yang Berkuasa semoga aku bertambah kuat... semoga Dia tak berikan kesakitan yang banyak... ape pon aku kene hadapi jugak sebab matlamat yang satu tu lagi penting dari segalanya... sebab pertanyaaan orang pada aku 'bila nak ade anak' tu lebih MENYAKITKAN... selalu jugak aku motivasikan diri'esok-esok nak beranak kan lagi sakit... jadi tutup mata serah diri dan senyum aje...

Terima kasih pada kawan-kawan yang banyak memberi info tentang HSG ni.. tak lupa juga yang memberi kata-kata semangat.. i love uolsss..

No comments: