Friday, September 23, 2011

entry caca marba...

Assalamualaikum....

Salam jumaat... kejap je kan rasa seminggu sekarang.. pejam celik pejam celik dah hari jumaat, abes seminggu minggu depan dah masuk bulan sepuluh... pastu.. bulan sebelas.. bulan doblas.. bulan satu balik.... aku dah dua puloh lapan tahunnn huwaaa... kuat betul masa cemburukan aku...

Rasa itu jam je aku nak buat semua... nak diet kuruskan badan... nak makan itu nak makan ini, nak berubat sana.. nak berubat sini...hari ni baru cik P nak tunjukkan diri dalam kuantiti yang banyak sikit... setelah empat hari dia duk keluar brownish aje..... geram... tapi sesungguhnya cik p memang berkeadaan begitu pon sejak sekian lamanya ini... dah sekarang sudah mula rasa cramp-cramp dekat perut... Esok pastu senggugut datang kan... alhamdulillah cuti kalo tak jawabnya berguling-guling la dekat surau opis ni menahan sakit.... tak pe lah dah bahagian aku.. redha saja...Allah lebih tahu.... ade la sebabnya tu Dia bagi aku sengugut setiap bulan...

Ni cerita pasal cik P ni kan dah lama rasanya aku tak meroyan emo-emo time dia datang.. semalam balik keje entah ape kene aku duk sedih sangat pikirkan pasal anak ni.. selalunya bukan tak sedih tapi aku malas nak layan sangat... Petang semalam sampai rumah aku duk menangis beria duk mengenangkan nasib aku... sedih bebenor la kononnya.. macam-macam yang aku duk pikir.... en daddy kalo aku tengah layan jiwang dia memang malas nak amik port dia senyap je tak kata ape-ape... dah puas menangis setengah jam aku gelak sorang-sorang... time ni la en daddy beser akan tanye kenapa aku duk jiwang sakan tadi.. dah sudah aku luah-luah perasaan aku pegi dapur masak.... sambil nyanyi-nyanyi aku release la sikit...

Kadang-kadang ada bende yang kita tak perlu nak luah kan... sebab tak semua akan faham kan.. macam aku ni buat masa sekarang teramat la susah nak cari yang betul-betul faham.. en daddy sekali pon 100% tak semua yang dia bole rasa... lebih baik aku duduk sorang-sorang menangis kuarkan semua dan muhasabah balik diri... kalo cerita kat orang pon paling tidak orang suruh kita sabar.. tapi kan sebab dah ramai orang cakap suruh sabar... kadang-kadang aku hangin jugak ape 'macam kita ni tak reti sabar kan' .... padahal kita ni tak penah putus duk pujuk hati kuatkan jiwa sentiasa bersabar dan redha dengan dugaan ni...

Sekarang sikit-sikit aku faham.. betullah Allah turunkan dugaan supaya ianya lebih merapatkan kita dengan Dia... memang aku tak nafikan Alhamdulillah aku semakin ke arah itu sekarang walau tidak sepenuhnya sekurang-kurangnya ade perubahan...

Pesanan akhir macam biasa... jerit kuat-kuat... mari semua kawan TTC kuatkan usaha.... go..go.. biasa la orang tengah kibar bendera memang mood ade tiga suku sedikit.. harap di ampunkan...

1 comment:

ZaNa aDieyZa said...

insyaAllah ada rezeki untuk kita nanti.. sama2lah kita berdoa untuk semua geng TTC yg lain..