Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 18, 2008

percubaan pertama

semalam semangat berkobar-kobar nak memasak aku datang... balik je keje aku terus siap-siap ke dapur. menu aku petang tu ASAM PEDAS la ape lagi memandangkan itu masakan favourite daddy so aku dengan ikhlas hati nye bertekad nak belajar wat asam pedas ni, nak masak cam mane mak daddy buat... tapi memang asam pedas mak daddy tu tersangat la bestnye... tapi mak aku masak pon best jugak hehe... hasil nya ermmm asam aku terlebey sudah tapi still best okeh tu anak buah aku yang cakap... skang aku dah bertukar hobi la plak asal ade masa je aku sure nak gi dapur.. seronok rupanya memasak ni... lagi seronok kalo orang yang kite sayang n cinta maakkaaannn..... sangat terharu...

resepi aku petang tu... asam pedas ikan kembung (agaknye la sebab aku tak berapa cam la spesis ikan ni) bahan-bahannya adalah


  • ikan kembung
  • bawang merah
  • bawang putih
  • cili blend
  • serai
  • daun kesum
  • kacang bendi
  • tomato
  • dan yang paling penting air asam jawa
  • kalo nak letak belacan pun bole tapi disebabkan rumah aku tak de belacan aku x letak pon
  • jangan lupa garam secukup rasa
dan hasil nya

1 comment:

Sallwieyah said...

iooooooiiii mak cik, tak payah tumis dehh, beli jer peket adabi. nanti compomm abadie dan menjadik...hauhauahauah..tiru macam saya...