Wednesday, May 25, 2011

3 tahun sudah

Assalamualaikum...

3 tahun yang lepas pukul 12 lebih adalah pertama kali aku berjumpa sang chenta hati... Pertemuan berani setelah beberapa hari berhubung melalui friendster...Tawakal di hati dia seorang yang baik dan tinggi pekerti, harapan dia tidak mengapa-apakan aku.

Tujuan berjumpa adalah untuk menjadi GPS terjun.. sang chenta hati tak tahu jalan mahu ke majlis perkahwinan kawan. Aku pon mengoferkan diri.. standard la baru enam bulan putus cinta, dalam hati terbit rasa nakal-nakal mahu mencari pengganti. Macam biasa aku pakai ape yang tercapai, berkebaya ungu dan berselipar jepun dengan jalan bersepah segala.. haruslah menjadi diri sendiri tidak mahu menjadi hipokrit.

Kali pertama berjumpa, aku sudah macam sepuloh tahun berkenalan, sangat senang dengan dia tak perlu menjadi orang lain, dia pon begitu juga. Sampai di kenduri kawen aku menjadi pelakon terjun pula... belakon menjadi kekasih hati dia... abes dah semua kawan-kawan beliau bertanya.. dengan selamba la pulak dia mengaku yang aku cik spesel girlfren dia.. tersipu-sipu malu aku di situ. Pulang dari kenduri kawen, kami ke mid valley tujuan membeli kasut... sebab agaknya dia tengok aku giler selekeh pakai kebaya dengan seliper jepun walaupun seliper jepun tersebut sangat la santek di mata aku... siap ade bling-bling lagi... pertemuan hari itu berakhir selepas dia menghantar aku balik.. dalam hati Alhamdulillah bersyukur dia tak buat apa-apa kat aku...seorang yang menghormati aku..

Maka bermula la satu lagi episod dalam hidup aku, dari hari itu kami berhubung setiap hari.. agak selalu jugak dia datang berjumpa aku, setelah tiga bulan aku mengenali hati budi sang cinta hati... tiga bulan okeh tempoh yang sangat la singkat.. sang chenta hati bawak aku berjumpa parents dia.. dan Alhamdulillah sebulan selepas itu aku pulak bawak dia jumpa family aku. Semua nya terasa begitu cepat.. setahun selepas itu kami sah bergelar suami isteri...

Alhamdulillah kali ini Allah pemudahkan semuanya.. aku tidak perlu membazir air mata untuk putus cinta lagi... kurus-kurus badan makan hati... Hari ini sudah tiga tahun usianya... baru je tiga tahun, dah kecoh orang lain bercinta lima enam tahun, tak de pulah sibuk-sibuk macam aku.. tak sangka pertemuan pertama ke majlis kawen berakhir jua dengan kawen-kawen.. syukur...

*Selamat hari ulang tahun bercinta-cinta yang ke tiga tahun en suami...*
Saya cinta kamu sampai mati...


No comments: