Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 27, 2011

tentang rezeki

Assalamualaikum....

Sekarang sudah pukul 11.45 malam baru abes melayan maharaja lawak sambil tangan buat kerja saki baki membungkus barang-barang rumah.. Oh ya lupa nak buat entry aku kene halau dek tuan rumah.. sebulan lebih yang lepas cik puan rumah call dia bagi tahu yang dia dah tak nak sewakan rumah kat aku, alasan dia ade projek kat area umah aku ni dan nak buat umah aku ni sebagai rumah pekerja la konon... ye la dia ingat aku percaya la alasan dia tu... sebetulnya aku tahu dia nak naikkan sewa rumah ni tu pasal dia nak suruh aku keluar... dia bagi aku notis dua bulan... memang la cara dia cakap tu sangat la penuh bunga-bunga kiasannya... tapi aku tetap rasa macam kene halau jugak..

Sayang jugak aku nak tinggalkan rumah ni, ye la aku duduk rumah ni sejak dari zaman bujang-bujang dulu... paling aku sayang pasal sewa umah ni ringgit malaysia 280 sahaja.. haha bayangkan mane nak dapat sewa rumah semurah tu kan... kalo ikut market kat sini dah bole up sampai rm450.00, dulu cik puan umah ni penah la cakap nak naik kan sewa umah ni, tapi macam biasa la.. aku keje pon purchasing dept.. aku goreng la nego pujuk sampai dia tak naikkan sewa.. berjaya la jugak bertahan sampai sekarang...

Lepas dapat tahu aku kene carik rumah sewa baru tu otak agak jem jugak la walaupun en daddy cakap jangan risau... aisehh mana la tak risau, abes tak kan nak tidur bawah jambatan pulak kot pas ni... en hubby cakap nak try dapat kan kuaters kat putrajaya... ape lagi start dari hari tu seminggu berpuluh kali aku duk follow up dengan en daddy...biasa la aku kan gelabah tahap dewa padahal dia cool habis...tapi dalam masa yang sama aku packing barang sikit-sikit tak nak la kelam kabut nanti..

Tiga hari lepas en daddy beritahu aku khabar gembira... permohonan untuk dapatkan kuarters dah diluluskan. Lokasinya adalah di presint 5, tingkat 6 okeh nanti balik keje bole la naik panjat tangga senaman tuk kuruskan badan yang dah macam buah pear ni.. Tengah hari tadi en daddy dah pegi amik kunci.. Alhamdulillah.. aku bersyukur sangat biarpun bukan rumah sendiri sekurang-kurangnya aku bole duduk situ selagi en hubby bekerja dengan kerajaan malaysia.. ha kan dah kuar ayat skema aku....

Tengok mungkin Allah tak beri aku rezeki anak lagi, tapi Dia bagi aku rezeki yang lain dulu... aku bersyukur sangat sejak aku tukar status jadi bini orang ni Dia tak putus-putus bagi rezeki kat aku.. cuma kadang-kadang je aku terlalu emosi sampai terlupa apa yang Dia dah hadiahkan pada aku sebelum ni... Terima kasih Allah...

dah lama tak tepek gambar kan... tadi en daddy pegi tengok kuaters tu.. aku suruh en daddy amik gambar dapur dengan master bedroom...Macam biasa en daddy tak pernah menghampakan




View dari hall rumah kami..



ni hall.. okeh la lebih besar dari rumah sewa dua ratus lapan puloh ni


yang ni pulak wordrobe kat dalam master bedroom

Dan sesungguhnya aku paling suka yang ini...lepas ni xde la periuk belanga aku bersepah-sepah lagi... mood memasak pon on je la... senyum lebar aku..


kami bercadang mahu pindah jumaat minggu depan hope semua akan berjalan dengan lancar tanpa ada apa-apa halangan.. amin..* selamat tinggal bandar seri putra...*

6 comments:

puanstoberi said...

wah..bes nya Sue dpt duk apmt kat Pjaya.
Itu rezeki namanya. Dgr cite ssh nak dpt umah kat situ..
Tkpe, Allah nak bg kita rezeki satu persatu. Insyaallah..ada rezeki utk kita dpt baby lak nati kan :))

sue said...

puanstoberi : Alhamdulillah, syukur dapat jugak merasa,Amin insyaAllah suatu hari nanti Allah pasti beri rezeki yg satu tu pulak.. same2 la kita berdoa :)

Suzila said...

Wahhh selesa nye. Rezeki...rezeki... igt senang ke nk dpt umh yg selesa...xkire la umh sewa pn.(Sangat jeles dgn dapur okeyyyy).
Untung ada en suami sudah ada kerja bagus2 + gov. Kurang sekit beban. =D
Umh suzi ni dah la dah join vanture ngn office. Mmg xde la nk ajak org datang. hehehe

sue said...

Alhamdulillah suzie rezeki dr Allah, tak pe la rumah kamu jd opis nanti bole kumpul duit byk2 dan bole beli rumah cantik :) nanti kite buat projek makan2 di rumah saye ye hihi...

Suzila said...

Yezaaaaaaaaaaaa.... bab makan2 utk melabuhkan pipi yg best ni. Perlu ke di war-war kn pd semua? huhuhuhu

sue said...

puan suzi nanti sye PM kamu2 semua..... hihihi tak nak letak kt fb dulu... masih ade beberapa tugas yang mahu di settlekan :)