Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 18, 2011

misi kandas

Assalamualaikum..

Hari pertama bekerja dalam minggu ni, macam biasa la hari rabu tapi rasa seperti di dalam 'monday blues'...

Hari Isnin lepas aku telah pergi ke HUKM mengikut tarikh temujanji yang telah doktor beri, tujuannya untuk buat HSG. memang sejak dari malam tu hati sangat tak enak macam-macam aku pikir. perasaan takut dan neves tu tak payah cakap la.. nak lelapkan mata pon payah, Tapi apa yang lebih aku risau pasal period aku, petang tu dah mandi wajip harap-harap cik P tak muncul lagi esok hari. period aku ni selalu buat aku sakit jiwa raga.. kadang-kadang manji wajib sampai tiga kali... macam biskut kejap ade, kejap x de.

Hari yang di tunggu kunjung jua, macam biasa seawal pukul 5.45am dah bangun, mandi bersiap pukul 6.30am bertolak dari rumah, keluar awal sebab nak mengelak dari traffic jam. Sampai HUKM pukul 7.45am terus ke jabatan radiologi untuk daftar masuk. sambil-sambil duduk tunggu nama di panggil macam biasa perut aku meragam nak cari toilet kejap rasa nak buang air kecik la.. nak buang air besar la.. adoi... pegi toilet hati sangat kecewa sebab ade brown spot kat pentiest... keluar dari toilet hati sudah luruh.

Pukul 8.30am nama aku dipanggil, aku diarahkan menunggu di bilik no 6. tak lama pun menunggu, nama aku dah dipanggil.. aku cuba untuk tenang sebanyak mungkin. masuk-masuk nurse tanya 'bila habis period?' aku jawab semalam tapi pagi ni ade brown spot jawapan di beri dengan nada kecewa... alhamdulillah dia faham dan rujuk aku pada doktor.

selepas tu aku di rujuk pada doktor khuzaidah, doc adalah sangat peramah dan baik hati. doc explain pasal HSG ni dan suruh aku datang hari rabu 18/05 memandangkan aku masih belom habis period.. tension betul aku dengan cik P ni... aku down lagi sebabnya memang tak boleh datang pada hari tersebut en hubby out station. doc khuzaidah suruh aku datang next month saje sebab dia sendiri tak bagi aku datang sorang takut aku tak boleh drive balik nanti. dari situ aku dah dapat rasa HSG ni menyakitkan... hihihi padahal memang dah tahu. lagi satu kalau aku dah abis period pon memang aku tetap tak bole buat HSG hari tu kerana aku ade alergic doc bagi aku ubat, kene makan malam sebelom HSG sebabnya doc takut nanti bile dye tu dah masuk, badan aku naik merah-merah. Misi HSG kandas lagi... memang salah aku.. terburu-buru mungkin..

Hurmm memang dugaan betul kan, en daddy marah jugak dengan aku, dia cakap aku tak sabar, tak cool.. tergesa-gesa nak buat HSG.... aku diam je tapi dalam hati Allah saja tahu..
aku bukan tak sabar.. bukan tergesa-gesa tapi kalau bole aku tak nak tangguh-tangguh dah.. tersiksa aku menunggu... orang lain tak tahu, tak rasa...macam biasa mood emo menjelma kembali... tengok cermin cakap pada diri sendiri... ape aje yang aku mampu buat... nak beri anak pada suami pon tidak mampu...Ya Allah kadang-kadang aku tak mampu..





2 comments:

nanonano said...

jgn trlintas pun dipikiran ayat "xmampu tu" tu sue,
byk lg masa bley ikhtiar semua,
cume rezekinye blm sampai lg skrg,
kalau en dadady ley cool je,
sue mesti boley jugak ehh,
nanti asek fikir kejar2,
stress, takot period lg xteratur lepas ni,
mintak dipermudahkan segalanya nanti ekk..
insyaAllah,
btw, HSG tu cmne??

sue said...

thanks nana atas kata-kata sokongan, HSG tu bole cari kat entry2 sue yang lepas :)